آیا فهمیدن اینکه باتری لپ تاپ من خراب شده کار سختی است؟

آیا فهمیدن اینکه باتری لپ تاپ من خراب شده کار سختی است؟
آیا شکل ظاهری باتری لپ تاپ شما دچار تغییر شده است؟ شکل ظاهری آن بر آمده شده؟ یا با وجود اینکه لپ تاپ مدت زمان طولانی به برق وصل بوده شارژ نمی شود؟شاید هم باتری به اندازه قبل، شارژ نگه نمی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مورد اول. تغییر شکل در باتری لپ تاپ چطور رخ می دهد؟ با فاسد شدن مواد درون باتری باتری باد می کند و دیگر قابلیت نگهداری از شارژ را ندارد. پس تنها راه جایگزین کردن باتری قدیمی با یک باتری جدید است.

به جز این مورد که کاملا بارز بوده باتری خراب شده و باید فورا تعویض شود، برای هر کدام از دو مشکل بعدی، چه بررسی هایی باید انجام داد؟

مورد دوم. برای بر طرف نمودن مشکل عدم شارژ شدن باتری شما باید در ابتدا تمام بخش های اتصال به شبکه برق اعم از سری تبدیل 3 به 2 (اگر کابل آداپتور شما به تبدیل نیاز دارد.) کابل آداپتور و همچنین خود آداپتور را چک نمایید. اگر مورد برطرف نشد سپس به سراغ باتری بروید. هر چند در این مورد هم ممکن است مشکل صد در صد از باتری نباشد.

اگر باز هم مشکل بر طرف نشد در این صورت باید به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید.

مورد سوم. برای بررسی باتری لپ تاپ در حالت سوم شما به اقدامات زیادی نیاز ندارید. کافی است باتری را با یک باتری سالم جایگزین کنید در صورتی که به اندازه کافی شارژ نگهداری کرد مشکل از باتری قدیمی شماست در غیر این صورت باید باز هم به مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کرد.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد